Цветелина Николова. 10 въпроса към 10-имата финалисти

Цветелина Николова. 10 въпроса към 10-имата финалисти

10.11.2017

Цветелина Николова е финалист в конкурса „Мениджър на годината 2017“. Тя е управляващ директор на „Катаржина Естейт“, „Белица Уайнъри“, „Кончерто Уайнъри“ и ПлатинумБрандс


1. Защо Вие трябва да станете Мениджър на годината?

- Участието ми в „Мениджър на годината“ се основава на доверието, което имам към този конкурс и който всяка следваща година става все по-добър и като организация и като участници в надпреварата за големия приз.

Още от първия път, в който участвах в конкурса знаех, че този формат е голямо предизвикателство за мен. Три пъти стигам до финалната десетка и всеки път изпитвам все по-голяма амбиция да се състезавам за титлата „Най-добър мениджър“. През тези години, които ме делят от първото ми участие в конкурса не престанах и за миг да работя за моето израстване като управляващ мениджър и професионалист. Резултатите на компанията, която управлявам са много добри, вината, които произвеждаме в Катаржина Естейт печелят медали и награди от най-престижните винени конкурси. Екипът, с който работя е изключително професионален и за мен е удоволствие да работим заедно по различни проекти.

Ежедневието ми е посветено почти изцяло на работата, осъществяване на различни мои нови идеи за развитието на компанията – нови вина, иновативни начини за налагане на новите продукти, нови предизвикателства. Наскоро се дипломирах в един от най-престижните институти във Франция - OIV и вече съм магистър по винен мениджмънт. Моите планове от тук нататък са не само да развивам „Катаржина Естейт“ и останалите компании, които управлявам, но и да работя за националната кауза за популяризиране на България като производител на вина на световно ниво. Вярвам, че ще успея!

2. Какво успешният мениджър прави по-добре от другите?

- Едно от качествата, които успешният мениджър притежава е да има глобален поглед върху развитието на бизнеса си. Не е достатъчно да си наясно какво се случва само днес. За да си успешен трябва да имаш стратегически план за бъдещето, поне 5 години напред. Трябва да умееш да работиш добре с екипа си, да приемаш всеки един от служителите индивидуално. Да умееш да мотивираш, да си пример, да знаеш кога и как да поощряваш талантите и постиженията и кога и как да критикуваш. Успешният мениджър трябва да е една крачка поне напред във всичко, което се случва в компанията.

3. Какво Ви вдъхновява в работата?

- Вдъхновяват ме много неща. Честно казано могат да бъдат съвсем различни малки или по-големи, харесва ми когато работата е добре свършена, когато хората от екипа ми са усмихнати, когато имат интересни идеи, върху които да работим заедно.

Вдъхновява ме дъщеря ми

Вдъхновяват ме пътуванията по света, където посещавам различни изби, виждам интересни неща, комуникирам с различни хора.

4. Има ли нещо, което искате да промените в компанията си, а не успявате?

- Искам екипът ми да е по-позитивно настроен към нови проекти, нови идеи, иновации, които искаме да внедрим. Искам служителите в компанията да са хора на света, да вярват, да могат и да имат амбиции. Именно върху това работя в момента.

5. На кого бихте поверили бизнеса?

- Когато пътувам, има мениджъри, директори на отдели, които могат да взимат решения. Но, като човек, който носи отговорността за всички процеси в компанията, намирам начин, независимо къде се намирам да бъда информирана за важните неща, които се случват в компанията, тъй като днешният свят не ни ограничава в комуникациите.

6. Кой е любимият ви момент от деня?

- Любимия ми момент е с любимите ми хора – дъщеря ми и съпруга ми. Обичам да ме посрещат след работа, емоцията на дъщеря ми е толкова силна, сякаш  не ме е виждала с години. Много ми е приятно да вечеряме тримата, особено когато съпругът ми приготви вечеря, изцяло по наш вкус. Харесва ми да разговаряме, да правим планове за утрешния ден...въобще се наслаждавам на всеки миг с най-любимите ми хора. Това много ме зарежда.

7. Какво мислите за най-новото поколение, което сега прави първите си крачки в бизнеса?

- Вярвам в младите хора и се радвам когато те взимат решение да останат да учат и работят в България. Между тях има много талантливи и умни хора. Искам да им пожелая да вярват в себе си и да знаят, че те самите носят духа на промяната в себе си. Нашата държава има нужда от нови и свежи идеи, от много отдаденост и любов към всяка една професия, която упражняваме. Нека изберат България за свое място за развитие, защото България е най-подходящото място, където да инвестират знания и идеи.

Пожелавам им никога да не губят огъня на любопитството и желанието да вървят напред и нагоре.

8. Какво е добре политиците да научат от мениджърите?

- Конкретно за винопроизводството – добре е политиците да мислят по-модерно,  да се интересуват повече от бранша. При своите визити в други страни, да видят как се развива винарството и да почерпят добрите примери. Самите те да бъдат посланици на България като винопроизводител в целия свят. И когато високопоставени гости идват на визита в България - да ги запознават с историята, с възможностите за винен туризъм и със самите винарски изби, защото така ще повишат имиджа на страната ни като модерна и развита държава, която инвестира в най-модерните технологии за производство на вино на световно ниво.

9. Трябва ли да има приоритети в развитието на България и кои могат да са те?

- Иска ми се да направя следното сравнение – както всяка една компания или бизнес се стреми да изпревари своите конкуренти, така и България трябва да се развива в конкурентната среда на напредналите държави. Тя трябва да има своите приоритети и да се стреми да ги изпълнява в стратегически план – подобряване на качеството на образованието например ще подпомогне оставането в държавата ни на умни и талантливи млади хора.

Необходима е по-голяма подкрепа на иновационните и инвестиционни дейности за повишаване конкурентно способността на икономиката и за създаване на стабилна работна среда.

Иска ми се държавата да подкрепя повече аграрния отрасъл, част от който е и винопроизводството. Много е важна ролята на държавата като обединител на всички винарски изби, както и създаване на печеливша стратегия и програма за представянето на българското вино с марка „Вино от България“ на големите и престижни винени форуми. Държавата не трябва да забравя, че винопроизводството е сериозна част от имиджовата й визитка пред света.

Като родител за мен приоритет е образованието, защото искам децата ни да получат най-доброто образование и да изберат България като място за развитие на потенциала им. Като мениджър за мен приоритет са хората, а като българка – за мен най-важен е имиджът на България по света.

10. Оптимист ли сте за България и защо?

- Аз съм голям оптимист и вярвам в България, защото последните десет години промените са големи – много чуждестранни фирми имат интерес да работят в България и с България, създават офиси тук, страната ни е интересна за тях като пазар.

Това пък от своя страна създава предпоставка все повече млади хора да предпочетат да останат и да се развиват тук, а тези, които вече са се установили навън – да намерят сериозна причина да се върнат. Това до голяма степен ще допринесе България да се превърне в развита европейска държава.

E-mail:

Парола: